Bages-Gener-2018 - Manco

Menu Principal:

Bages-Gener-2018

Páginas ocultas

La Mancomunitat BTT en un Bages ignot (20 de gener 2018)

Cada any la Manko va al Bages, sovint a pedalejar per  trialeres i corriols. Aquesta vegada no serà menys i ens han preparat una excursió matinal per indrets que ningú de nosaltres malgrat la veterania de molts, abans no coneixia.  A les 9h del matí del dissabte 20 de gener ens trobem trenta cinc beteters al centre de Valls de Torroella, poble originat per una antiga colònia tèxtil. Ens espera una petita sorpresa: el nou abanderat d’enguany ens convida a coca, xocolata i mistela. Fa bon dia i això va bé. Comencem per un camí on aviat encetem les sifonades que seran la tònica d’avui. Deixem els camins per agafar corriols. Aquests són en general no gaire tècnics. Anem sempre enmig d’un bosc de pi blanc, pinassa i alzinar. No veiem a ningú. Estem a cavall entre Súria i Cardona. L’entorn és muntanya mitjana i només s’albira més bosc. Cap masia ni poble. De sobte hem de descendre una bastant  tècnica trialera. Serà l’única complicació del dia. Tornem als camins i senders habituals. El desnivell acumulat és meritori. Sempre enmig de la forest, res de conreus.  Quasi ningú de nosaltres sabria explicar el recorregut. De sobte veiem a la llunyania el castell Cardona. És l’únic punt conegut. Sempre amb aquest ambient arribem a l’única masia de tota l’excursió. Hi parem per esmorzar l’entrepà que duem. L’habitatge conté una esglèsia annexa i està col·locat damunt un antic castell medieval del que no en resta quasi res. Enmig del pati molt soleiat fem la foto de grup i continuem amb més senderons. Un dels nostres trenca un pedal. És l’única avaria seriosa de l’excursió. Ho esmercem com millor podem. El terreny és força accidentat,  i tot i not ser lluny d’on hem començat el nostre sentit de l’orientació es desconcerta una mica amb tant de valleta petita, amb continu revolt  i de puja-baixa. Finalment  i quan menys ens ho esperem veiem el poble d’on hem sortit unes hores abans dessota nostre. Una llarga baixada ens deixa altra vegada al bell mig del poble. Una bonica excursió per un indret desconegut. Endrecem les bicis i ben xirois anem a dinar a un restaurant del costat. A mitja tarda ja tornem a ser a Igualada. Tot ha sortit rodó.

La propera excursió és el dissabte 17 de febrer, la volta al Castell de Guanta, prop de Sentmenat.

És de nivell mig, 40 km i durada tot el dia. Per més concreció, reunió a Les Comes el dimarts 13 de febrer a les 20 h.

Mancomunitat de BTT de l’Anoia. Francesc Andreu i Mateu

Copyright 2015. All rights reserved.