Castell de Guanta-2018 - Manco

Castell de Guanta-2018

Páginas ocultas
La Manko pel Castell Guanta -17 febrer 2018

Dissabte 17 de febrer, la Mancomunitat BTT es dirigeix cap a Terrassa per realitzar una ruta pel Vallès Occidental. El dia s’inicia amb boira intensa i amenaça pluja, però 20 ciclistes valents no tenen por a mullar-se si cal. A les nou inicien la sortida en direcció Sabadell creuant la carretera de Matadepera fins a Sant Julià d’Atura, una església romànica ubicada tocant el bosc de Can Déu, on s’endinsen per un senzill corriol i enllaçant una pista plena d’horts. Ciclant al costat del riu Ripoll, al peu de Castellar del Vallès, desprès de les pluges d’aquella setmana es troben tolls, fang i rierols que s’han de creuar embrutant les bicicletes impol·lutes a l’inici. Pugen fins a Castellar del Vallès on recullen a un altre ciclista sabadellenc, i un cop creuat el poble, inicien l’ascens al Puig de la Creu. Un cim inclòs al llistat dels 100 cims de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya amb 668 metres ubicat entre Castellar del Vallès i Sentmenat. A la part més alta del puig hi ha l’església romànica de Santa Maria del Puig de la Creu, inclosa en l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. La pujada per pista ampla no massa pronunciada i arrenjada fa poc, té les sis últimes corbes numerades i marcades als trocs dels arbres per arribar a una esplanada on es pot recuperar oxígen. Mentre es reagrupen els ciclistes es fa una petita parada que s’aprofita per realitzar la fotografia de grup continuant cap a l’Església i la part més alta del puig. Allà hi ha un panorama de 360º amb una perspectiva de la comarca, de Barcelona, el mar, la muntanya de Montserrat, el Montseny (ara nevat) i el massís de Sant Llorenç del Munt. És una pena que boira no els ha deixat gaudir de totes aquestes vistes. Ja són casi les onze i la brasa els està esperant. Per tant, baixen cap a Castellar del Vallés fins el Restaurant Cal Petasques per una pista ampla i fort pendent, asfaltada en alguns trams i força pedregosa en altres; se la coneix col·loquialment com “La baixada dels bombers”. Un cop acabat l’esmorzar de forquilla es dirigeixen la Castell de Guanta pel camí de Can Padró, passant per prats, camps de conreu, cactus, oliveres, masies i ramats d’ovelles amb un terra de color teula i fangós quan plou. Un camí ràpid , dinàmic i amb trams una mica tècnics i que els duu de sobte davant del Castell de Guanta, que actualment és un restautant. Una masia del S. XIII reformada diverses vegades, i a causa del tall de la roca on està situat, hi ha un salt d’aigua on es trobes les Coves del Comte per la llegenda de que el comte Borrell a l’any 985 s’hi va amagar durant la batalla Matabous de Montcada. Tornen en direcció Sabadell fins la urbanització Can Vinyals on un ciclista punxa i durant la reparació per part dels mecànics més experts, l’aprofiten altres per fer uns riures. Continuen per la Serra de Palau endinsant-se per corriols ràpids i transitables fins Sabadell i tornar a Terrassa pel costat del riu Ripoll i pel bosc de Can Déu on els espera una última pujada pronunciada fins Sant Julià d’Atura.  Arriben a Terrassa a les 16 hores, amb 47 km i 1.100 de desnivell positiu a les cames.

Mònica Torres Ramis

Mancomunitat BTT de l’Anoia

Copyright 2015. All rights reserved.