Les Guilleries - Manco

Menu Principal:

Les Guilleries

Páginas ocultas

Tardorenca de la Mancomunitat BTT: Les Guilleries (14 octubre 2016)

Dos quarts de nou del matí. Som a Santa Coloma de Farners i fa bo. Agencem les bicis, prenem un cafè i un crusant calentó en un bar proper. Tot a punt. Una vintena de beteters de la Manko ens disposem a fer una excursió al llarg d’un entorn preciós. Encalcem la pista de Castenyet, de pis bo i pendent constant  però de  suau i molt llarga pujada. L’entorn és una forest continua i espessa. Primer d’alzina, especialment en solei. A mesura que pugem de cota l’arbreda va canviant. Apareixen les sureres, la majoria sense escorça, llevada no fa pas massa temps. Passem per la Font de la Pau i arribem pedalant sempre en pujada i bon camí a la Santa Creu d’Horta, ermita enmig del bosc. Hi esmorzem l’entrepà que duem en una plaça del davant, des d’on s’albira el muntanyam de Les Guilleries. Assaborim l’entorn, que és un festival de coloraina. El fullam  de l’arbreda, majoritàriament caducifòlia està canviant. Corprén el groc, taronja i tons rogencs dels  faigs, castanyers, acàcies, roures, blades, erables, aurons, etc. Fan que el llarg esforç no sigui gens penós. Pedalem sempre enmig d’espessa arbreda, el sòl és sec i les falgueres neulides car fa molts dies que no plou. No hi ha bolets de cap mena. Passem per Espinau i l’ermita de la Marededéu del Padró. Som al punt més alt de l’excursió. Comencem a davallar suaument. Ja en clara baixada fem dos grups. Uns desgrimparan una molt tècnica encinglada llarga trialera i altres seguiran per una inacabable pista per la solana de la muntanya. A la llunyania sempre veiem Santa Coloma, on no s’hi acaba d’arribar mai. L’alzinar ens acompanya continuament. Arribem finalment al baixest on trobem la carretera que mena a Sant Hilari. La seguim un trosset per enfilar enmig de cultius d’arbres una pista que ens duu a la Font Picant. I d’ací a Santa Coloma de Farners. Ha estat quaranta-tres quilòmetres de gaudi ben treballats enmig de bellor. Ens canviem. Tenim bon davallant i la panxa es queixa. Un bon dinar ens espera. A mitja tarda som tots a casa.

Francesc Andreu i Mateu

Copyright 2015. All rights reserved.