Maig-2018-trenet - Manco

Maig-2018-trenet

Páginas ocultas

SORTIDA DEL TRENET

Com cada any, la Manco està convidada a realitzar una ruta pel Baix Camp preparada pels bikers agermanats de Reus. Per tant, puntualment des d’Igualada, una desena de ciclistes del club es dirigeixen a Riudoms on ja els esperen els ciclistes locals per iniciar la ruta. Després del retrobament i un cop tots estan equipats, es dirigeixen cap a Riudecanyes per un camí planer fins Riudecols. Un cop aquí, s’inicia un ascens assequible però amb pendents puntuals del 15%  del Coll del Mas d’en Cases. La suada els hi val la pena, ja que gaudeixen d’una visió inigualable de La Mola de Colldejou i del seu objectiu, el Castell d’Escornalbou. I com diu la dita, tot el que puja, baixa. En aquest cas per un descens pronunciat, una mica pedregós i amb acumulació de sorra on els valents s’ho passen d’allò més bé fins la Presa del Pantà de Riudecanyes per esmorzar i agafar forces per la pròxima pujada.

Ja finalitzat l’entrepà i el cafè, creuen el pantà direcció Duesaigües passant per la urbanització Mont-Clar i enfilant-se pel camí del Trenet. Un camí amb pendent fins creuar el viaducte dels Massos realitzat amb pedra i totxo vermell, que compta amb 14 arcades i amb una alçada màxima de 36 metres; declarat Element del Patrimoni Industrial de Catalunya. Aprofiten per fer una parada i diverses fotografies per després iniciar el camí del Castell, o com s’anomena col·loquialment, Camí Rosa per tenir un asfaltat de color salmó. Per la pendent agraeixen aquest asfaltat que els facilita la tracció, i per tant, l’ascens del 10% de mitjana. De cop el camí arriba a una carretera on després d’una corba ja es veu el Castell d’Escornalbou al replà enlairat del turó de Santa Bàrbara a 649 metres d’altitud. També poden visualitzar els últims 400m que queden per arribar, amb trams del 20% que fa partir als més entrenats. El Castell Monestir d’Escornalbou de Riudecanyes és una peculiar mansió senyorial de principis del segle XX. Està format per les restes de dos edificis medievals: el monestir de Sant Miquel, fundat el 1153, i un castell, construït al damunt de les restes d’una fortalesa romana. Fou reconstruït pe  diplomàtic, egiptòleg i filantrop Eduard Toda.

Un cop a dalt, hi ha qui aprofita per beure alguna cosa freda o per descansar i, després de la visita als voltants dels Castell i de gaudir de les vistes increïbles del Baix Camp, ja estan preparats per la tornada a Riudoms direcció Vilanova d’Escornalbou. El descens es realitza tranquil·lament ja que el terreny torna a ser pedregós fins enfilar-se a la finca de l’Holandès, on el terreny es suavitza i s’aplana on aprofiten per agafar ritme entre oliveres i vinyes fins el punt de partida on ja tenen la taula parada per dinar després d’aquests 40km amb 1.100 de desnivell positiu.

Mancomunitat de BTT de l’Anoia.

Copyright 2015. All rights reserved.