Montagut - Manco

Montagut

Páginas ocultas

La Mancomunitat pedala pel Montagut

Trenta-cinc beteters de la Manko ens trobem a dos quarts de de nou del matí a l’aparcament de Pontons. Per gentilesa d’un dels nostres (l’abanderat d’enguany) mengem coca, xocolata i moscatell abans de sortir. Tots bens xirois comencem a pedalar, d’antuvi per pista asfaltada en lleugera pujada, després per camí boscà i finalment, ja dalt de tot de la serra per un llarg, tècnic i pedregós senderó. Deixem el bosc, el paisatge s’aixampla enmig de l’aspror del terreny, veiem totes les serrres i muntanyes de l’entorn, com sant Magí, sant Miquel de Montclar, el Montmell... Ja som al Coll de la Rimbalda. La pistota és un pedregam incòmode i exigent. Travessem una petita urbanització anomenada La Ponderosa (nom que ens duu a records molt reculats de la televisió), i seguim vers la Font del Jovany. El camí s’endolceix i en arribar a la font, situada a la baldana del Puig Formigosa, que és el punt culminant de tota de la serra, ens aturem a esmorzar. Fa bo, som al solei i recer. Altre cop damunt les bicis seguim el llom de la serra . Al cap d’un quart arribem a Sant Jaume, ermita gòtica sota mateix del pic de Montagut. Ens hi fem la foto de grup. I ara comença el xou. Primer per camí que es torna corriol i finalment una extremadament tècnica trialera seguim vers el fons de la vall. Pocs són els que no baixen algun cop de la bici. Tanmateix hi ha uns pocs “craquillos” que ho aconsegueixen. No deixem el bosc en cap instant. Travessem una carretereta i pugem per un curt rost durísssim. Altre cop una llarga i tècnica sendera en baixada ens mena sobtadament a Pontons. Ha estat una excursió de quaranta quilòmetres tècnica, d’exigència física moderada, en un bonic entorn solitari i ferèstec.
A dos quarts de tres, altre cop a Pontons, ben satisfets tots plegats, uns pocs se’n tornen cap a casa i la majoria se’n van a menjar calçots a un restaurant de la zona. Tot ha sortit rodó.
La propera sortida és dissabte 20 de febrer a la zona d’Altafulla i platja de la Mora, al Tarragonés. Excursió a base de corriols i nivell mig. Reunió prèvia al Poliesportiu Les Comes a les 8 del vespre del dimarts dia 16 de febrer.
                                                                                     Francesc Andreu i Mateu
Agrupació Esportiva BTT Anoia

Copyright 2015. All rights reserved.